Την τουρκική παρέμβαση, η οποία προκάλεσε την αλλαγή της διαδρομής του πρωθυπουργικού Embraer που μετέφερε τον κ. Αλέξη Τσίπρα από την Αθήνα στο Ιράν, παραδέχεται πλέον και ο κ. Πάνος Καμμένος.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε στο Star ότι «στις 6 Φεβρουαρίου γίνεται αίτημα για διπλωματική άδεια προς την Άγκυρα για υπερπτήση του αεροσκάφους του πρωθυπουργού, που θεωρείται πολεμικό, πάνω από την Τουρκία και ανεφοδιασμό στη Ρόδο».
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», ο κ. Καμμένος τόνισε ότι από την τουρκική πλευρά υπήρξε θετική απόκριση, υπό τον όρο ανεφοδιασμού του Embraer στο Μπόντρουμ, με το επιχείρημα πως η Ρόδος θεωρείται από την Άγκυρα «αποστρατιωτικοποιημένο» νησί (το Embraer εμπίπτει στην κατηγορία των στρατιωτικών αεροσκαφών).
Όπως είπε ο κ. Καμμένος, αμέσως μετά την άρνηση της Τουρκίας να δεχθεί το ελληνικό σχέδιο πτήσης, ακολούθησε επαναχάραξη της διαδρομής από το ΓΕΑ και, πρακτικά, το πρωθυπουργικό Embraer έκανε έναν κύκλο. Ανεφοδιάστηκε στην Αίγυπτο και από εκεί πέταξε –μέσω Σαουδικής Αραβίας και Ιράν– προς το Ισπαχάν, που ήταν και ο πρώτος σταθμός.
Σημειώνεται ότι το θέμα έχει δημιουργήσει ένταση ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση.
Χθες, επανήλθε επί του ζητήματος ο υπεύθυνος Εξωτερικών της Ν.Δ., Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος κατέθεσε ερώτηση προς τον πρωθυπουργό προκειμένου να απαντηθεί για ποιο λόγο δεν ανεφοδιάστηκε το Embraer στη Ρόδο.
Από το ΠΑΣΟΚ κατηγορούν την κυβέρνηση για «παιδαριώδεις χειρισμούς που έδωσαν την ευκαιρία στην Τουρκία να αμφισβητεί απαράδεκτα την εθνική μας κυριαρχία και να προβαίνει σε πράξεις όπως αυτές με το πρωθυπουργικό αεροπλάνο».
Η τουρκική κινητικότητα των τελευταίων ημερών μοιάζει να αποκτά μια «κανονικότητα», τουλάχιστον όσον αφορά την περιοχή της Δωδεκανήσου.
Όπως είναι ήδη γνωστό, η Άγκυρα απαίτησε –και επέτυχε– την εξαίρεση των Δωδεκανήσων από τις περιπολίες της νατοϊκής μοίρας, με το πάγιο επιχείρημα της «αποστρατιωτικοποιημένης» ζώνης.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται τα διήμερα μπαράζ παραβάσεων (χθες μόνο πραγματοποιήθηκαν στο ΒΑ και ΝΑ Αιγαίο 13 παραβάσεις από συνολικά 21 τουρκικά πολεμικά και ελικόπτερα), αλλά και η NAVTEX του σταθμού Αττάλειας (υπ’ αριθμόν 118/16), με την οποία χθες δεσμεύθηκε για περίπου έξι ώρες σχεδόν ολόκληρη η περιοχή ανάμεσα στη Ρόδο και το Καστελόριζο.
Άσχετα από την πρακτική σημασία της (το καθεστώς της ελευθεροπλοΐας είναι πάντα υπερκείμενο), η συγκεκριμένη NAVTEX εντάσσεται στην πάγια τακτική της Άγκυρας, η οποία θεωρεί ότι το Καστελόριζο δεν έχει υφαλοκρηπίδα και –σε κάθε περίπτωση– η τουρκική παρεμβάλλεται μεταξύ του συγκεκριμένου νησιού και της Ρόδου.
http://www.stoxos.gr
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε στο Star ότι «στις 6 Φεβρουαρίου γίνεται αίτημα για διπλωματική άδεια προς την Άγκυρα για υπερπτήση του αεροσκάφους του πρωθυπουργού, που θεωρείται πολεμικό, πάνω από την Τουρκία και ανεφοδιασμό στη Ρόδο».
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», ο κ. Καμμένος τόνισε ότι από την τουρκική πλευρά υπήρξε θετική απόκριση, υπό τον όρο ανεφοδιασμού του Embraer στο Μπόντρουμ, με το επιχείρημα πως η Ρόδος θεωρείται από την Άγκυρα «αποστρατιωτικοποιημένο» νησί (το Embraer εμπίπτει στην κατηγορία των στρατιωτικών αεροσκαφών).
Όπως είπε ο κ. Καμμένος, αμέσως μετά την άρνηση της Τουρκίας να δεχθεί το ελληνικό σχέδιο πτήσης, ακολούθησε επαναχάραξη της διαδρομής από το ΓΕΑ και, πρακτικά, το πρωθυπουργικό Embraer έκανε έναν κύκλο. Ανεφοδιάστηκε στην Αίγυπτο και από εκεί πέταξε –μέσω Σαουδικής Αραβίας και Ιράν– προς το Ισπαχάν, που ήταν και ο πρώτος σταθμός.
Σημειώνεται ότι το θέμα έχει δημιουργήσει ένταση ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση.
Χθες, επανήλθε επί του ζητήματος ο υπεύθυνος Εξωτερικών της Ν.Δ., Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος κατέθεσε ερώτηση προς τον πρωθυπουργό προκειμένου να απαντηθεί για ποιο λόγο δεν ανεφοδιάστηκε το Embraer στη Ρόδο.
Από το ΠΑΣΟΚ κατηγορούν την κυβέρνηση για «παιδαριώδεις χειρισμούς που έδωσαν την ευκαιρία στην Τουρκία να αμφισβητεί απαράδεκτα την εθνική μας κυριαρχία και να προβαίνει σε πράξεις όπως αυτές με το πρωθυπουργικό αεροπλάνο».
Η τουρκική κινητικότητα των τελευταίων ημερών μοιάζει να αποκτά μια «κανονικότητα», τουλάχιστον όσον αφορά την περιοχή της Δωδεκανήσου.
Όπως είναι ήδη γνωστό, η Άγκυρα απαίτησε –και επέτυχε– την εξαίρεση των Δωδεκανήσων από τις περιπολίες της νατοϊκής μοίρας, με το πάγιο επιχείρημα της «αποστρατιωτικοποιημένης» ζώνης.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται τα διήμερα μπαράζ παραβάσεων (χθες μόνο πραγματοποιήθηκαν στο ΒΑ και ΝΑ Αιγαίο 13 παραβάσεις από συνολικά 21 τουρκικά πολεμικά και ελικόπτερα), αλλά και η NAVTEX του σταθμού Αττάλειας (υπ’ αριθμόν 118/16), με την οποία χθες δεσμεύθηκε για περίπου έξι ώρες σχεδόν ολόκληρη η περιοχή ανάμεσα στη Ρόδο και το Καστελόριζο.
Άσχετα από την πρακτική σημασία της (το καθεστώς της ελευθεροπλοΐας είναι πάντα υπερκείμενο), η συγκεκριμένη NAVTEX εντάσσεται στην πάγια τακτική της Άγκυρας, η οποία θεωρεί ότι το Καστελόριζο δεν έχει υφαλοκρηπίδα και –σε κάθε περίπτωση– η τουρκική παρεμβάλλεται μεταξύ του συγκεκριμένου νησιού και της Ρόδου.
http://www.stoxos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου