Η τελευταία πτήση, χωρίς γυρισμό. Ο Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν ο
πιλότος του μοιραίου Mirage 2000 – 5 που έπεσε το μεσημέρι της Πέμπτης
(12.04.2018) εννέα μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου. Ένας 34χρονος
«ιπτάμενος», ένας ήρωας, που πλέον έχει περάσει στο πάνθεον της
Πολεμικής Αεροπορίας.
Η 12η Απριλίου θα περάσει στην ιστορία της Πολεμικής Αεροπορίας ως μέρα πένθους. Πένθους για το χαμό ενός νέου άνδρα. Ενός πατέρα δυο παιδιών.Ήταν εκείνος που ανακοίνωσε μέσα από το λογαριασμό του στο twitter το τραγικό νέο: πως ο χειριστής του Mirage 2000 – 5 δεν επέζησε από την πτώση.
Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστή η ακριβής αιτία που οδήγησε στην τραγωδία. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως το Mirage της Πολεμικής Αεροπορίας είτε έπεσε εξαιτίας μηχανικής βλάβης είτε εξαιτίας vertigo μετά από επικίνδυνο ελιγμό. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δυο πιλότοι έκαναν ειδικές ασκήσεις λίγο πριν από την τραγωδία.
Υπηρετούσε 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα. Το μοιραίο αεροσκάφος είχε μετασταθμεύσει στη μονάδα ετοιμότητας της Σκύρου την Μεγάλη Εβδομάδα ως ένα από τα αεροσκάφη επιφυλακής.
Στη σελίδα του στο Facebook, στις 25 Αυγούστου 2016, ο Γιώργος Μπαλταδώρος είχε ανεβάσει μια φωτογραφία όπου φαίνεται να… κρατά το Mirage ενός άλλου πιλότου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας «σήμερα στις 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου».
Το αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας επέστρεφε στη βάση του μετά από επιχείρηση αναχαίτισης τουρκικών μαχητικών. Η πτώση του, αξίζει να σημειωθεί, δεν σχετίζεται με την αναχαίτιση. Μάλιστα, τόσο το ελληνικό υπουργείο Άμυνας όσο και οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις έσπευσαν να διευκρινίσουν ότι δεν έχουν καμία εμπλοκή στην πτώση του ελληνικού μαχητικού.
Ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού ήταν εκείνος που ενημέρωσε ότι έχασε την επικοινωνία με το Mirage 2000 – 5. Το μοιραίο αεροσκάφος ανήκε στην Μοίρα 331 Παντός Καιρύ Θησέας που εδρεύει στην 104 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα. Είχε μετασταθμεύσει στη μονάδα ετοιμότητας της Σκύρου την Μεγάλη Εβδομάδα ως ένα απο τα αεροσκάφη επιφυλακής.
Άμεσα, στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις όλων των σωμάτων για την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Συμμετείχαν: η φρεγάτα ΨΑΡΑ του Πολεμικού Ναυτικού που άλλαξε πορεία για να συμμετάσχει στις έρευνες, δυο ελικόπτερα Sikorsky, ένα Super Puma, κι ένα Chinook στο οποίο επιβαίνει μονάδα των ΟΥΚ. Από πλευράς Λιμενικού, στις έρευνες για τον πιλότο του μαχητικού συμμετείχαν τέσσερα σκάφη και ένα ελικόπτερο.
https://www.newsit.gr
Η 12η Απριλίου θα περάσει στην ιστορία της Πολεμικής Αεροπορίας ως μέρα πένθους. Πένθους για το χαμό ενός νέου άνδρα. Ενός πατέρα δυο παιδιών.Ήταν εκείνος που ανακοίνωσε μέσα από το λογαριασμό του στο twitter το τραγικό νέο: πως ο χειριστής του Mirage 2000 – 5 δεν επέζησε από την πτώση.
Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστή η ακριβής αιτία που οδήγησε στην τραγωδία. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως το Mirage της Πολεμικής Αεροπορίας είτε έπεσε εξαιτίας μηχανικής βλάβης είτε εξαιτίας vertigo μετά από επικίνδυνο ελιγμό. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δυο πιλότοι έκαναν ειδικές ασκήσεις λίγο πριν από την τραγωδία.
Ποιος ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος
Είχε γεννηθεί τον Ιούνιο του 1984. Ήταν πατέρας δυο παιδιών και όσοι τον γνώριζαν μιλούν με τα καλύτερα λόγια για εκείνον.Υπηρετούσε 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα. Το μοιραίο αεροσκάφος είχε μετασταθμεύσει στη μονάδα ετοιμότητας της Σκύρου την Μεγάλη Εβδομάδα ως ένα από τα αεροσκάφη επιφυλακής.
Στη σελίδα του στο Facebook, στις 25 Αυγούστου 2016, ο Γιώργος Μπαλταδώρος είχε ανεβάσει μια φωτογραφία όπου φαίνεται να… κρατά το Mirage ενός άλλου πιλότου.
Το χρονικό της τραγωδίας με το Mirage 2000 – 5
Ο συναγερμός στις τάξης της Πολεμικής Αεροπορίας σήμανε λίγο μετά το μεσημέρι της Πέμπτης (12.04.2018). Τότε έγινε γνωστό πως είχε χαθεί το στίγμα αεροσκάφους Mirage 2000 – 5 που επέστρεφε στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο μετά από επιχείρηση αναχαίτισης.Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας «σήμερα στις 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου».
Το αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας επέστρεφε στη βάση του μετά από επιχείρηση αναχαίτισης τουρκικών μαχητικών. Η πτώση του, αξίζει να σημειωθεί, δεν σχετίζεται με την αναχαίτιση. Μάλιστα, τόσο το ελληνικό υπουργείο Άμυνας όσο και οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις έσπευσαν να διευκρινίσουν ότι δεν έχουν καμία εμπλοκή στην πτώση του ελληνικού μαχητικού.
Ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού ήταν εκείνος που ενημέρωσε ότι έχασε την επικοινωνία με το Mirage 2000 – 5. Το μοιραίο αεροσκάφος ανήκε στην Μοίρα 331 Παντός Καιρύ Θησέας που εδρεύει στην 104 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα. Είχε μετασταθμεύσει στη μονάδα ετοιμότητας της Σκύρου την Μεγάλη Εβδομάδα ως ένα απο τα αεροσκάφη επιφυλακής.
Άμεσα, στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις όλων των σωμάτων για την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Συμμετείχαν: η φρεγάτα ΨΑΡΑ του Πολεμικού Ναυτικού που άλλαξε πορεία για να συμμετάσχει στις έρευνες, δυο ελικόπτερα Sikorsky, ένα Super Puma, κι ένα Chinook στο οποίο επιβαίνει μονάδα των ΟΥΚ. Από πλευράς Λιμενικού, στις έρευνες για τον πιλότο του μαχητικού συμμετείχαν τέσσερα σκάφη και ένα ελικόπτερο.
https://www.newsit.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου